torsdag 21. mai 2009

Spinning av ull


Jeg har ikke vært lat de siste dager. Etter ullvaskeaksjonen spurte jeg en dame som også bor her om hun kunne vise meg å spinne på rokk. Jeg hadde spurt hun tidligere en gang om hun kunne vise meg, men vi var aldri kommet så langt. Så tirsdags kveld var jeg hos henne, og hun var så grei og lånte meg rokken og kardene hennes med heim:)

Så nå har eg øvd meg siden tirsdags kveld, men en del gode pauser og her er resultatet:)
Tråden er fortsatt ganske ujevnt, men har i alle fall begynt å bli bedre og er også tynnere enn i starten.
Det er kjempegøy å spinne:)
Hello. I havnt been lazy the last few days after my wool washing day. I asked a lady here on the island if she can show me how to spin on a spinning wheel. And she did. She borrowed me her wheel and i tried now at homw since tues day. And on the picture you can see the result so far. Its getting better and thinner and iam quite proud of myself. Thats not easy thing to do but its quite fun. Iam really enjoying it.:)
Hallo. Ich bin nicht faul gewesen, seit meiner Wollwaschaktion von vor ein paar Tagen. Eine nette Einwohnerin der Insel hat mir das spinnen gezeigt und jetzt habe ich seit Dienstag Abend fleissig geübt. Sie war nämlich so nett und hat mir ihr Spinnrad ausgeliehen und ihre Karden.
Auf dem Bild könnt ihr das Resultat sehen. Der Faden wird besser und auch dünner und ich muss sagen ich bin stolz auf mich und es macht richtig viel Spass:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar