tirsdag 21. april 2009

Naturenssåpe 2009

Halloen.

Det var flott å våkne til deilig solvær i dag. Desverre var det litt for kalt ute men, det er bare deilig å se solen skinner. Det få meg i godt humør.
Etter min tur til byen i går var jeg godt utrystet med olje.

Jeg hadde lyst å prøve meg på en såpe satt sammen av forskjellige lag og farger. Da min pakke fra Tyskland med mine fargepigmenter ikke var på plass ennå, måtte jeg improvisere.

Jeg brukte en grønn plante utenifra. Den kan pgså spises men jeg vet ikke dens navn på norsk ennå. Må finne ut av det.

Oljene til såpen har jeg satt sammen selv, men ideen til såpen er nok ikke helt min. Har vært på El Sapones blog og hun lager fantastiske såper. Da må en bare blir inspirert.
Jeg raspet tidligere såperester med et rivjern.



Etter det tilførte jeg planten til massen med litt olivenolje ekstra. Dette ble den grønne såpeballen



Jeg låg ut en brødform med plastfolie og formet den grønne såpemassen til elementer som jeg låg ned i formen.

Så tømte jeg lag etter lag med såpemassen i forskjellige grønnfarger i fomen.

Glemte desverre å ta bilder underveis, men vi vil ser resultate i morgen. Jeg håper det ble bra. Men dette er jo min første forsøk når det gjelder denne teknikken.

Og til slutt var såpen klar til å sove. Grønnfargen så nydelig ut. Men det er jo ikke sikkert at fargen vil holde seg, Mest sansynlig blir det mørkere.

I tried for the first time to make a soap in layers. I have been inspired by El Sapones blog. She makes fantastic looking soaps. Tomorrow i will show the final result:)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar