torsdag 10. april 2014

Spinning, tvinning og farging



I forgårs spann jeg fletten med Corriedale som jeg hadde farget forrige uke. Den spann seg veldig bra.  Jeg hadde ved tidligere anledninger prøvd å tvinne garn med seg selv (Navajoply), før jeg fikk min Schacht rokk. Det fungerte desverre aldri. Men jeg satset på en ny forsøk og resultatet ble ikke så verst. Nederste bilde er det siste Merinoullet jeg hadde liggende. Det ble en fin fargekombinasjon synes jeg, men rosa fargen er blekere i virkeligheten enn det fremkommer på bildet. Ønsker alle sammen en god helg.        




200g Corriedale


The upper corriedale 3-ply (Navajoply)


150g Merino

I plyed the corriedale I coloured last week the day before yesterday. Before I got my Schacht spinning wheel I tried that many times but never succeeded. But I had to try one more time and this time it worked and I am quite happy with the result. Last picture shows some Merino I dyed yesterday. The pink colour shows more powerful on the picture than in reality. Have a nice weekend.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar