søndag 6. april 2014

Da er jeg

Kjære blogglesere. Nå er det nesten 2 år siden jeg blogget sist. Det har skjedd og det skjer fortsatt en del i livet mitt som har tatt masse av min tid at jeg ikke har hatt lyst og overskudd til å blogge. Men i dag hadde jeg lyst å komme med en liten oppdatering om hva jeg driver med på fritiden. Spinningen har det gått litt opp og ned med. I fjor høst var jeg med på NRK sin strikkenatt noe som var en kjempeopplevelse. Jeg storkoste meg. http://tv.nrk.no/serie/nasjonal-strikkekveld/dvnr30004113/02-11-2013

Ellers driver jeg med litt strikking og spinning ved siden av studiene mine som ta mye av tiden og prioriteres frem til November i år, når jeg forhåpentlig er ferdig.

Her viser jeg noe av det som jeg har jobbet med i de siste ukene. Litt farging av merino og corriedale. Jeg har også brukt min bulky flyer for første gang til tvinning noe som var supert da det gikk sååå mye opp på den. Tråden nederst er Jakobsau 276g. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og håper jeg kan strikke en vest av det til meg. Jeg har noe i tankene. Såpe har det ikke blitt i  det siste året men jeg planlegger noe til våren.

Hello dear blogreader. It is almost 2 years ago since I blogged the last time. Time flies by. I am busy with some studies but hopefully I will have more time for me and my hobbies when november comes. Last year I had a great spinning experience by joining the national knitting night. ( Se upper link) It was so great and so much fun. 
Today I decided that I want to show you some of the stuff I produced the last weeks. I did some dyeing of merino and corriedale and spun some jacobsheep. I tried my bulky flyer for the first time and it was great for plying the jacobsheep thread. Here are some pictures. 









3 kommentarer:

  1. Hei Sandra, så koselig å se deg her igjen! Jeg har fulgt med jevnlig for å se om du oppdaterte så gleden var stor i morges!
    Jeg håper alt går bra - og det er jo sånn det blir med blogging - det går litt i perioder for oss alle.
    Jeg så deg på TV på strikkenatten!! Jeg fulgte med til klokken var nesten tre, da måtte jeg gi tapt! Kjempegøy å se deg, og jeg skjønte med en gang at det var deg!

    Ønsker deg en riktig fin påske!!!

    Hilsen Nina

    SvarSlett
  2. Hei Nina. Så flott at du fortsatt følger meg på bloggen min. :) Trodde jeg var glømt :) Hehe. Her går det bra. Kjekkt å høre at du følgte med på strikkenatten. Det var ganske anstrengende å spinne hele natten, men heldigvis har jeg trening i nattevakter pga jobben min. Jeg håper vi høres oftere igjen nå. Er du også på Ravelry eller på Spinnershome.net?

    SvarSlett
  3. Å så koselig!! Ja, jeg er på Ravelry og veldig sjelden på spinners home :-) Og instagram :-) @ninahovemyhre Da "sees" vi fremover!! SÅ kjekt!!

    SvarSlett